Tiedote: Silva 2017 Metsänäyttely 1.- 2.9.2017 Joensuussa

28.06.2016

Silva Metsänäyttely järjestetään 1. – 2.9.2017 Joensuun Laulurinteellä. Järjestyksessään kuudennen Silvan pääjärjestäjinä ovat entiseen tapaan ProAgria Pohjois-Karjala ja Suomen metsäkeskus. Tapahtuman järjestelytyöt on aloitettu ja näyttelyn internet-sivut on avattu osoitteessa www.silvafair.fi, myös facebookista voi seurata tapahtuman etenemistä.

Anu Pesonen ProAgria Pohjois-Karjalasta toimii näyttelyn johtajana ja Leila Laukkanen Suomen metsäkeskuksesta näyttelypäällikkönä. Valmistelutyöryhmään kuuluvat myös johtaja Eero Parviainen ProAgrialta ja elinkeinopäällikkö Leena Leskinen Metsäkeskukselta.

Näyttelyn kantavana teemana on ”Metsä kutsuu huomiseen!”. Metsäteollisuuden suurinvestoinnit nostavat metsän merkitystä entisestään kansantalouden tukijalkana. Metsä antaa meille myös keruutuotteita sekä henkistä elinvoimaa. Silvan ajoittuminen uuteen ajankohtaan, syyskuun alkuun antaa mainiot mahdollisuudet myös eräharrastusten ja metsän antimien esittelyyn. Teemalla halutaan viestittää myös lapsille ja nuorille, että metsä on tulevaisuuden mahdollisuus. Koulut ovat alkaneet ja koululaisilla ja ammattia suunnittelevien on mahdollista tulla tutustumaan paikan päälle mitä vaihtoehtoja metsä tarjoaa.

Vuonna 2013 Silva metsänäyttely sijoittui kaupungin keskustaan ja oli ensimmäistä kertaa pääsymaksuton tilaisuus. Tästä näyttelystä saadun positiivisen palautteen perusteella myös Silva 2017 metsänäyttely on pääsymaksuton tapahtuma. Tapahtumapaikkana Joensuun Laulurinne tarjoaa kauniin ja yhtenäisen näyttelyalueen ja hyvät puitteet monenlaiseen esittäytymiseen niin ohjelmien kuin näytteilleasettajien toimesta. Aivan näyttelyalueen vieressä sijaitsevan Joensuun Raviradan paikoitusalueet ovat Silvan käytössä, joten näyttelyyn on helppo tulla.

Näyttelyvieraita odotetaan tapahtumaan n. 20 000 kahden päivän aikana.

Lisätiedot:

Anu Pesonen